Despre strategiile de link-building

Elemente ce tin de calitatea unei campanii SEO off site

Chestiunea devine delicata, la o analiza sub lupa a metodelor de optimizare off site:

  • de unde obtinem backlink-urile: directoare, site-uri partenere, forumuri si bloguri pe aceeasi tema sau “pe langa” subiect, site-uri de articole si comunicate de presa;
  • hyperlink-urile sa fie de tipul “a href” si “dofollow”;
  • cum evitam link-urile reciproce de tipul:

homepage site1 —————> homepage site2
homepage site1 <————— homepage site2

  • daca obtinem un volum mare de backlink-uri pe site-uri si portaluri cu PR bunicel, cum facem sa nu ne auto-spamam, daca toate hyperlink-urile sunt create pe aceleasi 2-3 expresii cheie si trimit catre aceleasi 3-5 pagini din site-ul nostru.

Link building: o strategie bine gandita este garantia rezultatelor

Pentru ca un site sa castige autoritate cu ajutorul backlink-urilor, strategia aplicata trebuie sa vizeze de la inceput:

  • un numar limitat de expresii cheie importante pentru site-ul nostru si care pot creste volumul de trafic calificat, dar si variatiuni ale acestor expresii care ne ajuta sa evitam spamming-ul;
    .
  • paginile importante din site, reprezentative pentru aceste cuvinte cheie si catre care vom trimite in principal backlink-uri, dar si pagini secundare din site care sustin aceste pagini principale, si pentru care trebuie sa alocam de asemenea un volum de link-uri externe;
    .
  • o selectie atenta a site-urilor / portalurilor / blogurilor etc. ce au cat de cat legatura cu tema sau domeniul de activitate al site-ului nostru si calitatea link-urilor.

Optimizare off site: ce spun specialistii

S-a scris destul de mult in ultima vreme despre noile metode de optimizare si promovare la care ne obliga tot mai frecventele modificari ale algoritmului de indexare ale motoarelor de cautare in general si ale lui Google in particular.

Sfaturile specialistilor SEO ce si-au exprimat parerile pe bloguri sau site-uri de specialitate sunt in general pertinente si fac apel la atentie sporita in ce priveste textul ancora pe care se creeaza un link si care poate genera spamming daca este mereu acelasi, devalorizarea backlink-urilor cumparate (ne-naturale), a directoarelor si a site-urilor agregatoare de informatii si link-uri etc.

Aceleasi backlink-uri, dar un ALT FEL de link building

Eu as adauga ca principiile de optimizare off site sunt aceleasi, doar ca este nevoie de mai multa analiza si mai mult discernamant in alegerea “partenerilor” ce trimit link-uri catre noi, ceva mai multa finete in construirea unei retele piramidale de backlink-uri organizate si dozate in functie de importanta paginilor catre care trimit in site dar si un numar suficient de variatiuni ale expresiilor cheie.

De asemenea, se pune tot mai mult sub semnul indoielii importanta strategiilor de link building in campaniile de optimizare site si promovare online: testele si experimentele sunt o dovada incontestabila ca motoarele de cautare acorda inca o importanta ridicata volumului si calitatii backlink-urilor pe care le are un site, in clasamentul din paginile de rezultate.