Google Webmaster Tools – noutati

Google Webmaster Tools devine ca si Google Analytics, un instrument tot mai complex si eficient. Rapoartele si statisticile furnizate de cele 2 instrumente SEO ne ajuta sa corectam erori, sa imbunatatim si sa optimizam continutul site-ului, obtinand un grad mare de indexare a paginilor si vizibilitate in primele rezultate.

Ultimele actualizari aduse de echipa Google Webmaster Tools vizeaza identificarea erorilor la accesarea site-ului de catre crawlere. Instrumentul de monitorizare si analiza SEO isi propune sa detecteze cat mai multe erori de acest tip, si pentru eficienta, le-a organizat pe 2 categorii: “Site Errors” si “URL Errors”.

  • Erori de accesare a site-ului

“Site Errors” se refera la erori ce tin de intreg site-ul la accesarea de catre crawlere, nu de URL-uri specifice: DNS-uri, conectarea la server sau erori generate de fisierul robots.txt. Modulul “Site Errors” contabilizeaza accesibilitatea in ansamblu a site-ului, detectand erori ce nu permit accesul crawlerelor la URL-urile paginilor. Alertele ce semnaleaza o frecventa ridicata a acestor erori de accesibilitate au un rol important: putem lua masuri de remediere inainte ca vizibilitatea sa fie grav afectata sau site-ul sa fie dezindexat complet iar campania de optimizare SEO sa fie astfel compromisa.

  • Erori legate de URL-uri

Modulul “URL Errors” contabilizeaza erorile detectate la accesarea paginilor site-ului. Daca nu exista erori raportate in modulul “Site Errors”, inseamna ca robotii au verificat conectarea la server, DNS-urile si fisierul “robots.txt” dar nu pot sa acceseze unele URL-uri. In functie de tipul de erori sau de cauze, ele vor fi afisate separat pe categorii.

In principiu, Google Webmaster Tools afisa 100.000 de erori specifice pentru fiecare categorie de erori, insa acum merge mai departe incercand sa le selecteze pe cele mai importante. O serie de cateva mii de erori poate sa deruteze specialistii SEO si sa aiba drept consecinta imposibilitatea webmasterilor de a identifica paginile foarte importante din site afectate (homepage / pagini de categorii de produse / formulare de comanda online etc.).

Mergand pe principiul “Less is more”, Google va selecta cele mai importante erori si va lista cate 1000 URL-uri ce returneaza raspuns de eroare la interogarea de catre roboti pentru fiecare categorie de erori. Este interesanta si utila optiunea de selectie si filtrare a acestor erori in functie de importanta lor si de prioritatea remedierii. Evident, exista si site-uri ce au mai mult de 1000 de erori, iar pentru acestea Google va pune la dispozitie aplicatii care sa permita identificarea lor dar si un istoric actualizat la 90 de zile cu noi erori identificate.

Detalii despre fiecare URL raportat ca eroare se afiseaza la un click pe URL: aflam data la care a fost detectata eroarea, daca URL-ul este listat in “sitemap.xml” si pagini legate de acest URL. Putem verifica eroarea cu “Fetch as Googlebot” iar dupa ce am remediat-o, putem informa Google prin optiunea “Mark as fixed”.

Cele 2 instrumente de identificare a erorilor cu ajutorul Google Webmaster Tools sunt accesibile in meniul din stanga in sectiunea “Diagnostics” —> “Crawl errors”.