Site-ul meu SEO

Un articol non-SEO sau despre “SEO par magie”

Ultimele informatii despre declaratiile potrivit carora motorul de cautare Google pregateste schimbari majore in algoritmul de indexare si clasificare a site-urilor au cam zdruncinat lumea specialistilor SEO.

Fie ca se pricep mai mult sau mai putin, magicieni-web si consultanti SEO, webmasteri si webcopywriteri isi dau cu parerea, incercand sa se previna unii pe altii ca perioada de glorie a SEO-istilor e gata sa apuna, ca nimeni nu va sti sau nu va putea sa optimizeze un site fara sa fie penalizat de motorul de cautare sau ca Facebook va deveni God of the Web…

Google tine pasul cu noi, nu invers!

Este surprinzator insa ca toti acesti specialisti nu au intuit acest pas al motorului de cautare care, in evolutia sa, si-a adaptat algoritmul de indexare tocmai dupa tendintele si “moda” impuse de practicile SEO menite sa “vrajeasca” robotelul cel inocent:

  • sufocarea tag-urilor cu expresii cheie cu fara relevanta;
  • ferme de continut textual in care se repeta matematic si obsesiv un keyword pana la disperare;
  • ferme de link-uri cumparate si vandute la kilogram;
  • incarcarea site-ului cu pagini cu acelasi continut dar amestecat parca la un joc de zaruri;
  • bloguri si site-uri satelit care importa/exporta continut de pe site-ul principal;
  • inscrierea produselor / a site-ului in nenumarate directoare si forumuri cu acelasi text care nu e decat o insiruire de keywords si virgule.

Cel mai “interesant” fenomen, in sensul negativ al cuvantului, este cum pot unii sa povesteasca la nesfarsit acelasi lucru in nenumarate versiuni si sinonime in jurul acelorasi cuvinte cheie, de dragul a avea cat mai multe pagini despre nimic pe care sa i le fluture pe sub nas lui Google.

Pana la urma era nevoie de un motor de cautare care sa stie sa aprecieze un continut cu adevarat nou – nu re-re-re-povestit – si sa inteleaga ca tocmai varietatea continutului si concentrarea lui pe o idee pot sa atraga simpatii, nu un text care imi repeta un keywords pana cand ma plictisesc si inchid pagina sau site-ului sau calculatorul cu totul.

SEO intre arta si magie

Deci, dragi specialisti SEO, web copywriteri, webmasteri si magicieni, vestile nu sunt asa de rele cum par, ba chiar sunt imbucuratoare: o campanie de optimizare ne va da ocazia sa aratam ce putem. Fiecare isi va pune la incercare inventivitatea, va gasi metode reale si ingenioase sa dea valoare continutului unui site fara sa se mai cramponeze de formule si statistici ce numara frecventa cuvintelor cheie pe care le ingramadeste pe o pagina, fie ca-si au sau nu locul acolo.

Scrieti natural, elegant si mai ales onest !

In acest context, si cel care doreste sa beneficieze de servicii de optimizare de calitate va trebui sa ofere informatii detaliate si materiale relevante despre activitatea lui, despre produsele pe care le prezinta etc. si poate asa vom citi cu drag pagini in care o fraza scurta, in stil familiar si prietenos, va lua locul textelor arogante de tipul “nu ezitati sa cumparati produsul x la cele mai avantajoase preturi” sau “beneficiati de servicii ultra-extra-etc.”