Optimizare blog

Blogurile devin tot mai importante in campaniile de promovare online iar tehnicile de a ridica un site prin sustinerea lui cu unul sau mai multe bloguri sunt tot mai sofisticate.

Avantajele paginilor web de tip blog sunt indexarea rapida si mai ales listarea lor in paginile de rezultate Google in functie de cat de recent este plublicat articolul. Daca paginile si articolele sunt realizate dupa principii corecte de optimizare blog, continutul este pertinent si legat de o tematica precisa, acesta obtine notorietate si poate castiga pozitii avantajoase nu doar in paginile de rezultate dedicate blogurilor ci si in paginile de rezultate generale (web).

Blogurile se pot ridica mult mai usor si rapid in primele rezultate si atrag astfel un volum de trafic important mai repede decat un site cu aceeasi vechime. Metodele de optimizare blog se bazeaza pe aceleasi principii atat in optimizarea on site cat si off site.

Principii de optimizare blog

  • URL-uri care includ expresia cheie principala a paginii respective.
    .
  • Meta Tags: platformele de blogging permit optimizarea tag-urilor “title” si “description”, fie prin instalarea de pluginuri fie prin coduri HTML integrate in codul sursa.
    .
  • Continut textual: este cel mai important element in strategia de optimizare blog. Spre deosebire de paginile web obisnuite, articolele de blog permit un stil mai liber, o exprimare directa a parerilor proprii. Este important ca articolele sa fie originale iar repetarea unei expresii cheie nu este atat de stricta si obligatorie. Fiind vorba de un stil familiar de redactare, repetarea cuvintelor cheie devine suparatoare si poate reduce interesul cititorilor, dand impresia de falsitate. Este de ajuns ca aceasta sa se regaseasca in URL si Meta Tags, in titlul paginii (H1), eventual un subtitlu (H2) si de 2-3 ori intr-un articol de 800-1000 caractere.
    .
  • Retea de link-uri interne – optimizare blog: crearea de hyperlink-uri cu “title” optimizat pe expresii cheie secundare, reprezentative pentru alte pagini din blog este utila atat pentru navigabilitate (trimite cititorul catre pagini ce au legatura cu articolul pe care il citeste) dar si din punct de vedere SEO. Astfel se pun in valoare expresiile cheie si creste relevanta continutului blogului pentru Google. Un text scurt de cateva cuvinte / expresii cheie descriptiv pentru imagini sau materialele audio-video au de asemenea un rol pozitiv in optimizarea paginilor de blog.

Strategia de optimizare blog are in vedere structurarea pe categorii de articole si informatii iar actualizarea continutului paginilor de blog trebuie sa fie frecventa si sa respecte principii esentiale : articole cu un continut original si unic, idei argumentate si explicate detaliat, imagini si materiale audio-video ilustrative.

Optimizare blog – pentru sustinerea unui site

Daca blogul este realizat pentru a sustine un site sau pentru a-l completa, rolul lui este de a oferi vizitatorilor si altfel de informatii, iar tehnicile de optimizare blog sunt foarte importante. Daca vorbim de un magazin online sau de un site de oferte imobiliare, continutul lor este destul de strict si tehnic: pagini de produse cu imagini si detalii tehnice, cosul de cumparaturi si conditii de cumparare etc. Un site cu oferte imobiliare sau de constructii locuinte de exmplu, este 95% construit din pagini de oferte cu detalii privind numarul de camere si spatiu, structura de rezistenta, izolare termica, adrese si zone etc.

Pentru vizitatorii interesati si de alte detalii decat cele tehnice ale unui produs, de informatii de ultima ora in domeniul respectiv, paginile de blog vin sa dea culoare si consistenta paginilor de detalii tehnice ale site-ului. Printr-o campanie eficienta de optimizare blog si actualizarea permanenta a acestuia, site-ul devine si el cunoscut si apreciat.