Despre optimizarea “on site”

Toate actiunile de optimizare a unui website, de imbunatatire a continutului si a design-ului, dar si a popularitatii acestuia trebuie sa aiba ca finalitate imbunatatirea calitatii in ansamblu a site-ului, astfel incat acesta sa fie listat in primele rezultate pe keywords cu volum mare de cautare si sa creasca traficul calificat al vizitatorilor. Calitatea site-ului dar si popularitatea acestuia pot fi ameliorate prin actiuni de optimizare “on site” si optimizare “off site” ce au la baza o strategie bine documentata si o planificare a actiunilor pe termen scurt, mediu si lung.

Despre strategiile de optimizare “on site”

Este necesara o analiza tehnica si de continut, precum si analiza stadiului de vizibilitate si trafic cu ajutorul instrumentelor SEO (Google Analytics si Webmaster Tools sunt la indemana, dar pot fi folosite si alte instrumente de analiza precum https://ahrefs.com / https://majestic.com / https://noblesamurai.com etc.) si o analiza a pietei online pe domeniul respectiv. In urma acestor analize se obtin rapoarte si statistici care trebuie imbinate si interpretate corect: elementele tehnice care influenteaza indexarea corecta de catre roboti si aspectele de optimizare a paginilor web la nivel de text si Meta Tags dar si masura in care aceste pagini atrag vizitatori.

Interpretarea corecta a acestor rezultate este baza strategiei de catiuni pentru imbunatatirea site-ului:

  • solutii pentru remedierea problemelor tehnice: viteza de incarcare, pagini de eroare, filtre ce genereaza pagini duplicate, configurare fisiere pentru indexareconsultant seo on site;
  • o strategie de keywords corecta si eficienta, bazata pe un numar limitat de cuvinte si expresii cheie cu adevarat valoroase;
  • organizarea / re-organizarea paginilor si rubricilor;
  • optimizarea paginilor: recomandari si modele care trebuie urmate pentru optimizare Meta Tags, continut textual, link-uri interne, imagini, articole si noutati

Integrarea strategiilor de optimizare

Fie apelam la un webmaster / programator sau punem chiar noi in aplicare recomandarile de optimizare; este important ca pe masura ce facem modifucari in site pentru optimizarea acestuia, sa urmarim efectul acestora in cresterea vizibilitatii site-ului pe Google si a traficului.

CMS-urile cu module de administrare au usurat acest proces de optimizare, pentru ca au redus gradul de implicare al unui programator in optimizarea unui site. Platformele cu module de administrare moderne si complexe permit optimizarea site-ului, de la URL-uri si Meta Tags pana la texte, link-uri, imagini etc.

Interventiile unui programator pot fi punctuale, pe redirectionari, fisiere “robots.txt” si “sitemap.xml” sau “htaccess”, instalarea de module si aplicatii sau modificari web design.

Detinatorul unui site poate apela la serviciile unui specialist in marketing online pentru recomandari de optimizare, sau pentru o campanie completa – care sa includa analizele de marketing, streategiile de optimizare pentru site dar si promovarea acestuia in mediul online si intarirea brandului, precum si integrarea recomandarilor pe site.