Despre dezvoltarea corecta a unui website

Am avut ocazia sa vad site-uri care au beneficiat de servicii SEO, fara insa sa aiba rezultate remarcabile in evolutia vizibilitatii pe Google sau in cresterea traficului. Nedumerirea clientului este justificata: “Am investit bani in optimizarea site-ului, am beneficiat de servicii SEO dar nu am rezultate…”

Nedumerirea specialistului SEO care i-a oferit serviciile de optimizare pentru site e si mai mare, dar nejustificata. Daca strategia de optimizare a site-ului nu tine cont de “integrarea” corecta a site-ului in contextul mediului online pe domeniul de activitate al site-ului, efectele ei nu vor fi spectaculoase.

Pachetele standard de servicii SEO propun operatiuni de optimizare pentru elemente de baza ale unui site. Dupa stabilirea unei liste cat mai lungi de expresii cheie, in speranta ca site-ul se va ridica in primele pagini macar pe cateva dintre ele, urmeaza:

  • optimizare URL-uri si atribute “title” pentru linkuri;
  • optimizare Meta Tags si continut textual prin inserarea de keywords pe unde au loc;
  • crearea de cateva pagini noi optimizate si “plantate” la radacina site-ului;
  • planul site-ului si “sitemap.xml” uneori.

Daca toate aceste operatiuni de optimizare a site-ului nu sunt facute dupa o analiza a pietei online si a concurentei la momentul respectiv, atunci aceste servicii SEO plaseaza site-ul intr-o realitate paralela, rupta de contextul online adevarat.

Etapele corecte pentru optimizarea unui website – pachetele de servicii SEO trebuie sa se bazeze pe principiile dezvoltarii si optimizarii reale a functionarii site-ului:

  • structurarea optima a paginilor pe categorii;
    .
  • organizarea modulelor interactive astfel incat navigarea pe site sa fie rapida si eficienta;
    .
  • aplicatii de cautare rapida si filtrare a rezultatelor care sa ne ajute sa gasim ce cautam si care sa respecte principiile SEO de indexare corecta de catre motoarele de cautare;
    .
  • adaugarea/completarea cu rubrici de informatii pertinente care sa ofere utilizatorului un peisaj cat mai larg asupra produselor/serviciilor care-l intereseaza;
    .
  • integrarea unui modul care sa permita adaugarea de informatii de ultima ora in domeniul respectiv, astfel incat aceste articole sa fie si SEO, adica sa contribuie la optimizarea site-ului pe expresii cheie esentiale iar integrarea lor in ansamblul site-ului sa fie fireasca, naturala;
    .
  • pentru ca toate aceste elemente sa armonizeze firesc, placut si eficient pentru vizitatorii site-ului si sa fie in acelasi timp SEO, este important designul. Serviciile SEO care vizeaza performanta nu castigul rapid, au in vedere si optimizarea site-ului si la nivelul webdesign-ului.

Concluzii: toate aceste aspecte sunt esentiale pentru optimizarea de calitate a unui site. Operatiunile de optimizare site / serviciile SEO din pachetele standard constituie etapa finala de optimizare. Optimizarea de Meta Tags, continut textual sau realizare de pagini de noi trebuie realizata abia dupa ce a fost construita baza corecta si optimizata a site-ului la nivel de structura, module interactive, navigabilitate si webdesign.