Promovare online: previziuni 2012

Multi specialisti SEO si marketing online, webcopywriteri si bloggeri pasionati au facut un bilant al “miscarilor tectonice” de pe internet din anul 2011 si au lansat previziuni pentru mutarile de sah pe care le vor face motoarele de cautare in 2012.

Au cazut multe capete incoronate de site-uri ce pareau sa detina monoplolul pe primele pozitii cand Panda cel pufos si inocent a venit sa faca un pic de ordine in marea curte virtuala Google. Pe de alta parte site-uri care nu mai sperau sa vada “lumina” primelor pagini de rezultate, au inceput sa se ridice si s-au trezit si cu un PageRank bunicel, castigat peste noapte.

Acum pe terenul SEO razboiul e tot strans, desi pionii principali sunt in principiu aceeasi: calitatea continutului textual, imagini si materiale video care trebuie “sa vanda”, sistemul de link-uri interne, strategii sofisticate de link building etc.

In previziunile lor, specialistii in marketing online si pasionatii de SEO pariaza mult pe link building, in sensul ca acesta a depasit de mult etapa de inscrieri in directoare si schimbul de link-uri reciproce intre partenerii de afaceri sau intre vecinii de bloc.

Sistemul de link-uri reciproce intr-o pagina de parteneri cu cateva zeci de link-uri catre diverse site-uri si directoare este daunator iar link-urile ingramadite in subsolul paginilor nu mai sunt eficiente.

Se pare ca SEO inseamna tot mai mult promovarea pe retele de socializare, in randul carora Google+ devine un jucator important. Reteaua Facebook este si ea vanata inca de cei care au o afacere si vor sa o promoveze in mediul online prin toate mijloacele mai putin costisitoare sau gratuite.

Din pacate, nu toate tipurile de afaceri sunt compatibile cu promovarea pe retele de socializare. Cei care au incercat sa-si promoveze afaceri cu termopane, contabilitate, importatori de parchet sau chiar traduceri autorizate s-au plans ca pagina lor de Facebook nu are fani, in afara de prieteni si vecini, si ca nu le-au crescut vanzarile…

Blogurile au devenit si ele rapid o sursa ieftina de link-uri, dar simpla adaugare a unui site sau a unui blog in blogroll nu mai este de ajuns. Asa ca au aparut bloguri care au ca unica destinatie umplerea cu articole despre de toate si despre nimic dar care trimit link-uri catre “parteneri” si fac reclama la cate ceva sau la cate cineva…

In principiu previziunile SEO si sperantele cresterii traficului in 2012 mizeaza pe calitatea si originalitatea continutului unui site/blog si pe promovarea pe retelele de socializare.