Despre specialisti si optimizarea unui website

Despre specialistul SEO s-a scris pe site-uri si bloguri din diferite puncte de vedere:

  • ce trebuie sa stie un specialist SEO;
  • ce trebuie sa faca si ce servicii ofera;
  • cum alegi un specialist in optimizare web-site sau cu cat sa-l platesti.

Search engine optimization – optimizarea naturala – include toate operatiunile/modificarile/actualizarile in continutul site-ului, legaturi interne si externe, astfel incat rezultatul acestora sa fie o vizibilitate cat mai buna a site-ului in rezultatele naturale ale motoarelor de cautare Google, Bing sau Yahoo si nu numai.

In principiu aceste operatiuni de optimizare naturala a unui website, sunt simple, usor de aplicat si cunoscute de specialisti si webmasteri, programatori, web copywriteri sau de pasionatii de web care isi fac un blog.

Este vorba de o lista nu prea lunga de reguli si elemente de care trebuie sa se tina cont: o lista de cuvinte cheie strategice pe care vrem ca site-ul sa iasa in fata si pe baza careia construim arhitectura acestuia, respectiv URL-uri, Meta Tag-uri, continut textual, link-uri interne si externe…

Problema se complica insa atunci cand alegi lista de keywords:

  • alegi cuvinte cheie care reprezinta domeniul de activitate promovat, optimizare si promovare website care iti suna bine sau care te reprezinta?
  • stabilesti o lista mare de cuvinte cheie care vor aduce site-ul in primele pozitii pe Google.ro?
  • sau alegi cateva keywords concurentiale, cu volum de cautare ridicat si care iti vor aduce trafic, chiar daca durata de a ajunge in pozitii de top va fi ceva mai mare?

Aici intervine specialistul SEO care te va ajuta sa-ti alegi strategia de cuvinte cheie in interesul tau sau in interesul lui: daca ii ceri sa-ti aduca vizibilitate pe un numar anume de keywords, le va alege pe cele pe care ii va fi usor sa le aduca in primele rezultate dar neconcurentiale.

Daca ii vei cere sa-ti aduca trafic din rezultatele naturale, oferindu-i un procent din conversii, atunci acesta devine specialist marketing online. Metodele aplicate vor include pe langa cele clasice de optimizare naturala si webdesign, optimizare tunel de vanzari, promovare pe retele sociale si blogging, studii de concurenta si directii ale pietei online.

Probabil ca definitia specialistului SEO necesita un upgrade: trebuie sa aiba imaginatie, sa fie creativ, sa stie un pic de programare, webdesign, marketing si mai ales sa fie pasionat de mediul online!