Despre etapele de creare si optimizare a unui site

“Servicii SEO” – este o sintagma care include o intreaga filosofie a mediului online, de la proiectarea unui website ce urmeaza a fi construit si dezvoltat pana la performanta suprema de a atrage vizitatori care devin clienti fideli.

Pornind din punctul zero – proiectarea unui website nou – campania de optimizare naturala este diferita in raport cu optimizarea unui site care este deja indexat in baza de date a motoarelor de cautare si are un anumit istoric.
Serviciile SEO sunt esentiale in proiectarea unui site nou iar partea de programare, de realizare efectiva a acestuia, trebuie sa inceapa abia dupa ce s-a realizat un plan de optimizare naturala si dezvoltare, adaptat la scopul acestuia:

  • website de prezentare cu structura de pagini statice;
  • magazin online;
  • catalog online de produse sau servicii;
  • blog sau forum de discutii.

Stabilirea strategiei de cuvinte cheie

La demararea campaniei de optimizare naturala si promovare online se stabileste cui i se adreseaza site-ul care se construieste: definirea publicului tinta in functie de varsta, statut social, preocupari cotidiene si media de venit, zone geografice de interes etc. In functie de publicul pe care vrem sa-l atragem, strategia de optimizare naturala se va cladi in jurul unor expresii si cuvinte cheie care sa reprezinte acest public. Pentru o structura optimizata, vom alege acele keywords care au volum mare de cautare si sunt reprezentative pentru domeniul de activitate promovat.

Structura optimizata a site-ului

In functie de tipul site-ului si de keywords, se proiecteaza o structura optimizata, care sa permita utilizatorului sa gaseasca repede ceea ce cauta, sa gaseasca text interesant, util si nu prea lung si sa aiba la indemana toate indicatiile / specificatiile de care are nevoie pentru a transforma vizita lui in conversie.

Aspecte ce tin de webdesign, navigabilitate si uzabilitate

Odata proiectata arhitectura paginilor web, specialistul isi concentreaza atentia pe aspect: un design optimizat care sa se potriveasca structurii de categorii si pagini de informatii, sa fie viu si atractiv in acelasi timp. Campania de optimizare naturala nu are in vedere doar motoarele de cautare, ci si vizitatorul uman: imagini interesante, culori placute, organizarea link-urilor in pictograme atractive, module si aplicatii interactive etc.

Cum alegem platforma pe care urmeaza sa dezvoltam website-ul

Nu in ultimul rand, e bine sa apelati la serviciile unui specialist care va recomanda un CMS potrivit pentru tipul de site pe care urmeaza sa-l dezvoltati, tinand cont de elementele enumerate mai sus si de volumul de informatie (baza de date de produse), fluxul de informatie.

Etapele obligatorii in proiectarea si dezvoltarea unui site nou:

  • stabilirea strategiei de cuvinte cheie pentru continut si structura;
  • structura paginilor si navigarea pe site; meniuri care fac usoara gasirea unui produs sau a unei informatii in site;
  • webdesign optimizat pentru un grad ridicat de navigabilitate si uzabilitate;
  • alegerea unui CMS potrivit pentru tipul de site sau acea platforma pe care o cunoastem mai bine, ca de exemplu WordPress, Joomla, PrestaShop, OpenCart, Magento, Drupal etc.

Pentru inspiratie:
Optimizare magazin online: http://www.dezvoltare-site-seo.ro/2011/11/optimizare-site-magazin-online/