Despre optimizarea unui magazin online

O problema controversata a optimizarii unui magazin online este optimizarea Meta Tag-urilor: ‹‹keywords / title / description››. Multi specialisti sustin ca motoarele de cautare nu mai tin cont de aceste Meta Tag-uri in indexarea si clasificarea website-urilor de prezentare sau de tip magazin de comert online si catalog online de produse.

Toate platformele e-commerce precum CubeCart, Magento, Joomla sau Prestashop si multe altele sunt concepute astfel incat Meta Tag-urile sa poata fi optimizate dupa reguli stricte. De aici decurge o alta problema pentru care specialistii in optimizarea site-urilor propun solutii diferite, si in general se impart in 2 tabere.

Pe de o parte sunt cei care sustin optimizarea dinamica a Meta Tag-urilor pentru magazine online, respectiv realizarea de formule / combinatii de cuvinte si expresii cheie in tabele parsate automat in baza de date. Avanatjul acestei solutii de optimizare a unui magazin online este optimizarea rapida si completa a produselor / paginilor din baza de date.

Are insa si inconvenientul ca aceasta optimizare automata bazata pe formule ce combina diferite cuvinte cheie cu alti termeni generali sau nume si coduri de produse poate genera structuri lipsite de logica si coerenta.

De cealalta parte sunt specialistii SEO care prefera optimizarea manuala, mai greoaie si indelungata, dar care evita riscul structurilor gramaticale incorecte. Aceasta metoda de optimizare a Meta Tag-urilor este mai potrivita pentru magazine online cu un numar relativ redus de produse.

Cele doua metode de optimizare naturala pot fi combinate insa, pe un CMS personalizat, astfel incat optimizarea Meta Tag-urilor sa se faca automat la introducerea unei oferte noi sau a unui produs nou dar structurile obtinute sa poata fi adaptate, corecte si coerente.