Google Webmaster Tools

Query Data: mod de functionare, rapoarte furnizate

Rapoartele privind cautarile, accesibile in meniul lateral – stanga Your site on the web —-> Search queries, prezinta informatii utile referitoare la cele mai importante cautari pe Google, care au generat trafic pe site-ul dumneavoastra. Pentru categoria de date selectate, raportul arata numarul total de cautari care v-au generat trafic pe site, numarul total de “impresii” (afisari) si de clicuri pe care le-a primit site-ul.

Pentru fiecare cautare, raportul prezinta:

  • Number of impressions (numarul de “impresii”) – cati dintre cei care au cautat au vazut site-ul printre rezultatele cautarii pentru acea interogare;
  • Number of clicks (numarul de clicuri) – cati dintre cei care au cautat au dat clic pe rezultatul cautarii pentru acea interogare;
  • Click through rate (rata clicurilor) – procentajul referitor la care cei care au cautat si au gasit site-ul printre rezultatele cautarii pentru acea interogare, dand clic pe el;
  • Average position (pozitia medie) – pozitia medie in care a aparut cel mai bine pozitionat URL al acestui site printre rezultele cautarii in randul tuturor celor care au facut interogari.

De asemenea, putem afla schimbarile pentru oricare din aceste date in raport cu perioada anterioara, cu precizarea ca procentul schimbarilor nu este disponibil pentru perioade mai mari de 30 de zile. Detaliile schimbarilor erau vizibile implicit, iar acum sunt dezactivate implicit. Trebuie sa dati clic pe butonul “With Change” ca sa le vedeti in cadrul raportului, dar acestea vor fi incluse automat in CSV-ul descarcat. Daca apare afisat procentajul schimbarilor, trebuie sa-l dezactivati ca sa extindeti perioada la peste 30 de zile. Pentru a vedea date mai precise, puteti da clic pe orice interogare, inclusiv pe paginile care au fost listate pentru cautarea respectiva, pe “impresii”, pe clicuri si pe rata clicurilor pentru fiecare pozitie pe care s-a plasat site-ul.

Geolocalizare si informatii legate de cautari specifice: pentru interogarile ce au adus trafic din categorii specifice de cautari pe Google web, video, imagini, aplicatii mobile si smartphone-uri, sau din anumite tari se pot folosi filtrele.

Ce informatii furnizeaza rapoartele oferite de Webmaster Tools

Rapoartele furnizate de aceste instrumente listeaza cele mai importante 2.000 de cautari care au adus trafic pe site in perioada selectata. Asta inseamna ca daca o interogare nu a fost printre cele 2.000 nici macar o zi din perioada selectata, nu vor fi raportate date despre ea.

Generarea de informatii: raportarea datelor afisate prezinta situatia de fapt cu 2-3 zile in urma, asa ca verificati ultima data raportata in grafic prin pozitionarea cursorului pe ultimul punct de pe grafic. Data de inceput implicita din interval e cu 30 de zile inainte de data de sfarsit. Si, pentru ca aceasta data de sfarsit este in general cu 3 zile inainte de ceea ce e de fapt raportat, intervalul real afisat in general este de 27 de zile implicit. Asigurati-va ca potriviti datele inainte de a face o analiza a datelor sau de a le compara cu alte perioade.

Google Webmaster Tools a extins durata informatiilor privind cautarile raportate la 90 de zile, iar numarul de cautari raportate a crescut si el de la 1.000 la primele 2.000 de cautari pentru fiecare zi a intervalului selectat.