Google Panda

Google Panda este de ceva vreme capul de afis al paginilor web cu si despre SEO si pe buna dreptate. Am gasit opinii pro si contra “curateniei” pe care noul algoritm al motorului de cautare Google incearca sa o faca in baza sa de date. Era necesara o revizuire a criteriilor si principiilor de ordonare calitativa a informatiilor / paginilor web pe care motorul de cautare le ofera. Atunci cand cautam pe Google sau pe orice alt motor de cautare o informatie, un serviciu sau un produs, ne asteptam sa primim ca raspuns pagini care sa ne ofere exact ceea ce cautam.

Problema motorului de cautare intervine atunci cand trebuie sa ordoneze website-urile ce prezinta acelasi tip de informatie in functie de diverse criterii. Scopul Googlebot este acela de a oferi utilizatorilor sai pagini web de calitate sau cat mai de calitate posibil, din cat mai multe puncte de vedere: design, functionalitate, continut original si corect…

Algoritmul Panda nu-si propune sa “amendeze” website-uri dintr-un motiv sau altul, ci doar sa-i invete si sa-i ajute pe webmasteri sa ofere vizitatorilor informatii pertinente, intr-un continut original si valoros. Devine astfel o carte de joc norocoasa pentru specialistii in optimizare si promovare online care isi ofera serviciile detinatorilor de pagini web speriati de noul algoritm de indexare.

Din pacate exista “specialisti” SEO care il transforma dintr-o provocare la calitate si concurenta loiala intr-un monstru cu nenumarate capete care se hraneste cu website-uri. Sloganuri de tipul “Google Panda nu iarta.” sau “Google Panda face victime” dau nastere unei psihoze greu de vindecat.

E adevarat: noul algoritm a afectat portaluri web ce au pierdut peste 25% din trafic DAR exista website-uri care au castigat cel putin pe-atat daca nu mai mult trafic si notorietate. Am aruncat o privire pe cateva website-uri afectate de noul algoritm de indexare si am constatat, fara o analiza in profunzime, ca acestea nu respectau principii minime de calitate si coerenta a continutului.

In tabara opusa “specialistilor” SEO care transforma Google Panda in sperietoare, am gasit si specialisti pasionati care explica noul algoritm in termeni decenti si realisti si dau sfaturi simple si pertinente pe care le pot aplica webmasterii si bloggerii.