Google Analytics Beta

Google Analytics, instrument de monitorizare a activitatii si traficului vizitatorilor pe un site / o pagina web, este in continua schimbare si perfectionare. In Analytics sunt accesibile informatii/statistici furnizate de Webmaster Tools. Practic se pot lega cele doua conturi / instrumente pentru o accesare mai rapida a unor rapoarte si informatii, fara sa fie nevoie ca utilizatorul sa se mute dintr-un cont in altul.

Astfel, in Analytics versiunea noua, in sectiunea Traffic Sources – sub-sectiunea Search Engine Optimization sunt accesibile rapoarte precum Queries sau Landing Pages: Impressions; Clicks; Average Position; CTR. Interesanta este si posibilitatea de a urmari traficul si activitatea vizitatorilor in timp real – pe minute si secunde.

Pentru analiza fluxului de vizitatori, Visitors Flow reflecta grafic activitatea vizitatorilor pe paginile web. Aceasta optiune, interesanta si utila pentru campaniile de optimizare naturala si promovare online, este accesibila in Standard Reporting, sectiunea Visitors.

Scopul acestui nou instrument este sa ofere administratorului unui magazin online de exemplu o imagine detaliata a vizitei/click-urilor vizitatorilor sai, impactul unei pagini noi / al unui produs nou asupra acestora. De asemenea, se pot seta si goals-uri – Goal Flow – accesibile in Standard Reporting –> Conversions –> Goals.

Echipa Google Analytics ne tine la curent pe blogul oficial cu folosirea acestor noi instrumente accesibile tuturor utilizatorilor sai si despre altte instrumente si setari avansate pe care le pregateste. Scopul lor este sa ofere instrumente de analiza si monitorizare care sa furnizeze cat mai multe informatii despre actiunile unui vizitator pe paginile web, preferintele acestuia, pagini sau articole pe care a petrecut mai mult sau pe care a revenit pentru ca i-au placut sau pagini pe care le-a parasit repede, fara sa mai revina.

Chiar daca statisticile si rapoartele nu ofera cifre exacte, importanta este interpretarea lor corecta si mai ales identificarea directiei in care trebuie sa-si optimizeze si sa-si promoveze fiecare pagina web.