Cum functioneaza Google

Google si-a explicat pentru utilizatorii sai principiul de functionare prin comparatia cu o carte cu un index urias: motorul de cautare acceseaza site-urile pe care le indexeaza in baza sa de date si returneaza apoi informatiile ca rezultate la cautarile specifice ale utilizatorilor de internet.

Googlebot – programul care executa indexarea paginilor web – acceseaza cu crawlere paginile web, actualizand permanent baza sa de date cu versiunile actualizate ale site-urilor.

Cand primeste o interogare din partea unui utilizator, robotii Google executa cautari in baza de date si ofera ca raspuns pagini de rezultate cu site-uri web, ordonate in functie de relevanta lor pentru cautarea efectuata. Relevanta este determinata de peste 200 de factori, printre care si PageRank-ul. PageRank-ul este un coeficient ce poate avea valori intre 1 – 10 si reprezinta masura importantei unei pagini web dupa criterii precum calitatea continutului, link-urile externe primite.

Pentru a-i ajuta pe proprietarii de pagini web si pe webmasteri, pe langa instrumentele de monitorizare si optimizare Google, s-au oferit periodic sfaturi si reguli pentru realizarea de pagini web de calitate. Intotdeauna criteriile principale pentru o indexare cat mai buna a unui website si listarea acestuia intre primele rezultate ale motorului de cautare, au fost calitatea continutului textual, imagini sau materiale audio-video si reteaua de link-uri intre paginile site-ului dar si link-urile externe.

Ghidul de calitate Google, actualizari 2015:
https://googlewebmastercentral.blogspot.ro/2015/11/updating-our-search-quality-rating.html

Google este atent si la corectitudinea codului sursa, link-uri moarte (broken links), fisierele prin care se transmit informatii pentru indexarea site-ului (robots.txt / sitemap.xml) sau la fenomene precum spamming sau alte practici “black SEO” pe care le penalizeaza.