Despre optimizarea naturala / organica

Campaniile de optimizare naturala sau organica (SEO) pot sa difere atat sub aspectul strategiei de optimizare cat si al abordarii canalelor de promovare pe internet in functie de tipul de site sau de domeniul de activitate pe care acesta il prezinta. In optimizarea naturala si promovarea unui site de prezentare, dar mai ales in promovarea unui magazin online, cateva elemente de care depinde fidelizarea (sau pierderea) clientilor sunt:

  • navigabilitatea si uzabilitatea (cat de usor gasesti in site un produs sau o informatie);
  • informatiile puse la dispozitie, informatii utile, complete si bine scrise;
  • continutul textual original si unic, realizat intr-un stil natural si coerent;
  • designul sau numarul de click-uri pana la produsul cautat.

Optimizarea sau promovarea organica pentru un magazin online sau un catalog de produse, alegerea designului trebuie sa tina cont de usurinta cu care se poate naviga pe paginile web si numarul pasilor/click-urilor intre prima pagina pana la pasul final: formular contact sau formularul comanda online.

Optimizarea corecta si eficienta, bazata pe strategii de promovare clare si exacte, completata cu re-organizarea paginilor astfel incat sa fie simpla si rapida navigarea, poate sa aduca o vizibilitate optima pe Google si sa atraga trafic calificat.

Prin SEO se urmareste imbunatatirea calitatii paginilor web, tinand cont de piata online dar si de criteriile de indexare ele motoarelor de cautare si aduc rezultate durabile in timp. Paginile corect construite si dezvoltate, urca in timp in topurile motoarelor, pe masura ce acestea le indexeaza si le actualizeza in memoria. Daca site-ul este corect administrat, rezultatele de vizibilitate se mentin cel putin 6 luni sau chiar 1 an, in functie de concurenta care se ridica in acest timp.